2013/01/26

Helg äntligen!

Heeej!
Ska alldeles strax iväg på en "titanic utställning" som tydligen är rätt stor och känd, å sen ska vi till världens sjätte största shoppingcenter (var där i går med o shoppa massa men ja hann trots att ja va där i kanske 2-3 timmar bara gå in i två av affärena, liksom fastnade där lite..hehe) så de ska bli kul! Ikväll ska vi ut å käka på hard rock cafe, ska bli sååå goott...hört att de har riktigt goda amerikanska hamburgare där så de låter ju inte helt fel. Förresten känns de bara bätre och bättre i skolan nu för varje dag, första dagen var inte alls kul (kände mej heelt mobbad för ingen av klasskompisarna pratade med mej) men nu märker man att de vågar gå fram till mej o prata mer, fråga grejer o de verkar plötsligt riktigt nyfikna. Så de är kul! Igår så stod jag och smsade med min mobil och såg att ett par klasskompisar stod och fnissade en bit bort och kollade mot mig. Sen kom den ena fram till mig med en svart rund aktigt grej och frågade om ja ville smaka. Tydligen var de som snacks. Frågade vad de var å de var gamla,ruttna mini-ägg!! uuuuuuh. Ja som inte ens gillar vanliga "normala" ägg haha. Vågade verkligen inte smaka, de spruta ut nån vit-grå sörja ur den när de tugga på den så ja sa bara att ja var tvungen att gå men skulle smaka på den senare å berätta hur den var. Elakt men näe de gick verkligen inte att ta en tugga av den :P Sen så sa en av klasskompisarna igår att hon tycker om att hitta på grejer hela tiden så om jag vill åka till någon av öarna som macao består av (de e 3st, går i skolan på den Taipa och bor i Macao) så kan hon bara köra mig dit. Så himla schysst! Förresten var ja på lunch hos en kines ja träffa i supermarket här nedanför i torsdags. Ja fråga henne vart pastan var och sen började hon prata med mig och bjöd med mig på lunch hemma hos henne .Jag hängde med och fick smaka på toffu för första gången, trodde verkligen inte de men de var riktigt riktigt gott..någon stark sås och ris till också! :)
Klubben "Cubic" som vi gick till i onsdags..

Den kinesiska tjejen bjöd mej också på yasmin-te..kineser dricker te till ALLT. Å ja försöker att göra det med, även om ja aldrig riktigt druckit te hemma förut! 

Mmm, bästa kinesiska maten jag ätit här!

Inte riktigt lika mhmmm...haha ägget


Inga kommentarer: