2013/05/21

Hej! :)

Igår var jag bortbjuden på middag..de var Claudia (tysk tjej) som hade bjudit mej, Diamond, den belgiska läraren, en klasskamrat, och hennes pojkvän såklart! Till förrätt så hade läraren med sig massa olika ostar och bröd han bakat själv..som tuuur så fanns de massa ost kvar när kvällen var slut så jag fick med mig mögelost hem...mmhm, ingeeen annan gillar tydligen mögelost här? haha ja tycker de är jättegott! lukten kanske e lite värre men ;) Till huvudrätt åt vi spagetthi bolognese och efterrätt chokladtäckta oreos och frukt-spett. Läraren hade som vanligt med sig flera olika viner och han hade tillochmed taget med ett vin till mig (han visste att jag inte hade hittat de själv i affären) som "farväl-present" typ. Så himla snällt! De var is-vinet som han kom ihåg att ja tyckte så mycket om, så tänkte ge den till mamma eller pappa när ja kommer hem :) Får bara klura ut vem som kommer gilla de bäst först..e rätt sött. Men kvällen var iallafall jättetrevlig och ja var proppmätt och glad när ja åkte hem :)

Inga kommentarer: