2013/04/04

Ibland går det!

Idag har jag lagat biff och köttbullar för första gången! Eller, vi gjorde amerikanska biffar en gång i höstas i Kalmar men då gjorde vi ju de flera stycken och hade recept...men idag så freestylade jag (kineserna gillar ju de..:P) och gjorde min egna för första gången. Förutom att köttbullarna blev mer spetsiga än runda så blev de faktiskt bra, och de smaka gott också! Första gången jag stekt potatis också..haha, även om de ser jättesimpelt ut för er kanske så kände jag mig lite stolt iallfall när jag kokat ihop allt. Till hade jag ketchup, vet ni hur jag lääängtat. Inte ätit ketchup sen ja kom hit, hemma blir de ju rätt ofta att vi har ketchup till korv, köttbullar, macaronner, spaghetti och köttfärsås etc..så de var nog godaste jag ätit på länge idag! :)

Inga kommentarer: