2012/12/17

17 december

Tjoho!
1 vecka kvar...till julafton! Nu har vi avklarat de mesta så nu är det endast 1 tenta kvar på torsdag, några timmar efter så sitter vi på tåget påväg hem...hoppas de e snö då, hörde att pappa å bella ska köpa julgran i veckan och sen får jag ta ner mina jultomte-kompisar från vinden..så e julen fulländad ungefär hehe! I lördags  efter tentan så hade vi ett litet överrasknings i-förskott-födelsedagskalas för Nora-hon e riktigt farlig å skrämma för hennes reaktion är typ att slå en, hahah. Så vi åt lite grann där på kvällen, blandannat den fina fontän-chokladbollen nedanför...kalongs fantasi som resulterade i denna vackra efterrätt, haha. Senare på kvällen gick vi ut men jag blev så trött och kunde inte sluta gäspa så de var helt okej men inte den roligaste gången kanske! Igår pluggläste jag hela dagen och på kvällen hade vi ett litet hejdå julfirande tillsammans med Mareike och Meike. Åt lite julmat och "julgodis" och satt å snacka ett tag..

Imorse har de tydligen vart strömavbrott på hela Öland och Kalmar, dock är jag och nora allaldes för mycket sjusovare så vi hade ju vaknat lagom till att strömmen var tillbaka..så de va inget vi märkte av direkt hehe..Idag är det mera plugg på schemat, ska äta lite taco ikväll å sen ska ja nog tvinga Nora till att se julfilmen "Miraklet i New York" med mig...var en av mina favoritfilmer när jag var yngre.

Ha de så bra!
Vart sjukt mycket snö de senaste dagarna (nu har dock plussgraderna förvandlat de till slask..)

Min blomma dog i veckan..:(

Fontän-chokladboll desserten! 

Som jag längtat efter julkorvarna!! Haha :) 


Inga kommentarer: