2012/08/25

Scones e gooott

Godmorgon! Inatt har jag drömt så sjukt, vaknade flera gånger under morgonen av att jag skrattade..minns inte exakt vad det var som var så kul men minns att de ja drömde var så roligt att jag inte kunde hålla mej när jag vaknade upp. I förrgårr drömde jag att monsterdjuret från the hunger games var efter mig..sjukt obehagligt. Haha iaf! Igår jobbade jag också, därefter cykla jag hem, fixade mej och tuffade iväg hem till sofia som hade en liten hemmafest. När jag kom hem inatt så lova jag mig själv att jag skulle göra scones å äta till frukost idag, när jag vaknade upp var jag iiiiinte så sugen på å ställa mej å baka..skittrött meeeeen, ett löfte är ett löfte ;) Precis ätit upp sconesen å de var sååååå gott å såååå värt. Så nu är jag pigg,glad och mätt! Bra kombo! Ikväll jobbar jag sista passet innan jag åker till Kalmar igen, åker på måndag och de ska bli kul! Innan dess ska jag packa, hälsa på mormor (åker ikväll efter receptionspasset) och hälsa på farmor. Blir tempo men de gillar jag..

När jag var i Tyskland för ett par månader sedan å jobbade, så ät jag och Ilknur en kväll tillsammans med en tysk tjej, bakom oss satt ett par som fotade deras mat..den tyska tjejen vi åt tillsammans med kollade konstigt på dem och skrattade, hon hade aldrig varit med om att man fotar maten man äter. Haha, de har ju jag aaaaaaaldrig gjort liksom ;) Senast idag, om man har tilllagat något som man är stolt över eller om det inte finns någon som kan se vad man har tillagat, så måste man ju knäppa av en bild så de inte missar något.(och för att man ska få skryta lite, vet dock inte om scones e något å skryta med menmen..) Sååå,efter världens längsta utlägning: här får ni- en bild på mina frukost scones!


Inga kommentarer: