2012/07/18

Hypnagog hallucination

Gud vad jag bloggar på haha..kom bara på en grej så var tvungen att kolla upp det på nätet. Ja har ett par gånger i Kalmar och nu även här hemma (kom på igår kväll när jag precis lagt mej att jag i förrgår tyckte att jag såg en kvinna stå bredvid min säng och stirra på mej, flög upp ur sängen och ut ur rummet men ingen var där när jag kollade sen igen..var för trött för att reagera så gick och la mej igen) Känns som jag har blivit helt knäpp i huvudet och lite läskigt är det..eller okej MYCKET när jag får för mej att en okänd människa kollar på mig eller att en gigantisk spindel hänger ovanför mitt huvud. (de har ja fått för mej måånga gånger, stackars nora som har fått komma och kolla varje gång för säkerhetsskull haha..) Sökte lite på det på google å hittade "Hypnagog hallucination", så jag är alltså inte knäpp. Bara lite kanske ;) Men de är alltså någon slags sömn (REM-sömnen) som jag är inne i samtidigt som jag är vaken. Därför jag tycker att jag ser grejer i verkligheten som jag annars bara ser i drömmar. Sjukt läskigt hur hjärnan kan fungera ibland alltså..någon annan som också får för sig sånt här?

Inga kommentarer: