2012/07/03

Gutentag

Gooooodmorgon!
Igår kom jag hem från Deutschland, vi började åka runt tio på morgonen och ja va hemma i Göteborg vid 7 igen, inte alls stel i kroppen haha. Idag tog jag en lång sovmorgon iaf så nu e ja på topp å ska snart träffa Bellis som kommit hem från ungern! Tyskland var iaf jääääääääättebra, för å rada upp några av grejerna ja kommer att minnas: all god mat vi proppa i oss, två kvällar blev vi  bjudna av kommunen på middag ute, lyyyxigt, staden påminnde lite om kalmar (gammalt, litet och mysigt), tyskar äter glass som ser ut som spaghetti, vårt hotell var det bästa med sjukt god frukostbuffé, världens skönaste sängar och en pool där vi tog kvällsdopp i en av kvällarna, en av kvällarna var ilknur så seg och trött (och det är vääääldigt ovanligt) att hon la sig i sängen med byxorna halvvägs nere och bena rakt upp i luften som ett barn och väntade på att någon skulle dra av dem haha, när vi kom till Luneburg, Tyskland så kändes det som vi tagit fel tåg (flyg?) och hamnat i thailand, sjukt fuktigt och varmt, tyskar är väldigt snälla och trevliga, tex hittade vi inte hem till hotellet en kväll (okej, 2 kvällar haha men då fick vi hjälp av en annan tysk) från busshållplatsen så då gick en tysk familj med oss hela vägen, mitt i natten för att följa oss till hotellet, tyskar kan tyska och trodde att vi förstod det med även om vi hela tiden sa "Nein deutsch", de flesta kan ett par svenska ord och en av dem som var cirka 40 år kom fram till tältet där vi stod och darrade med heeeeeela kinden för att han var så nervös, det var första gången han pratade på svenska sa han..modigt! Efter bara ett par dagar där så har jag lärt mig mer ord än vad jag innan lärt mig på 20 år, funderar faktiskt på att någon gång åka till tyskland, bo i typ 3 månader och lära mig grunderna i tyska..verkar inte så svårt faktiskt och lärarna för turismprogrammet tjatar jämnt om att det är väldigt bra att lära sig tyska. Det var iallafall jättekul att äntligen vart i Tyskland!

NU har jag och bella iallafall bestämt va vi ska göra så måste börja fixa mejj, här har ni lite bilder iallfall!

På färjan från danmark till tyskland..

Framme i Luneburg

Kalmars tält där vi stod och sålde souvenirer..

På lördagen hade vi en "swedish midsummer party" där vi bjöd på svensk mat

För att inviga eventet och för att avsluta det så gick alla städer i en stor parad..

Man får ju passa på ;) Chokladmuffins till frukost å nutella, yumyum

Sista kvällen på en italiensk restaurang

Ett typiskt Luneburg hus med tripptrapptrull tak.

Inga kommentarer: