2013/06/01

1 vecka kvar!

Hej på er :)
Idag är det exakt 1 vecka tills jag e påväg hem till Sverige igen, å ja känner mig faktiskt redo! Det blir väll så när alla andra åker, så nu är det endast jag och Jaana kvar här av utbytesstudenterna :) Jaana bestämde sig för att byta och åka till Singapore samma dag som jag åker hem (8e..) och de är jag så himla glad över. Just nu är jag ensam hemma och vart i cirka 1 timma, och ja börjar redan tycka de känns lite läskigt eftersom lägenheten är rätt stor med många, mörka rum..haha nej men man börjar ju alltid inbilla sig grejer. Menmen! Sen de flesta åkte, runt tisdags-onsdags- så har de vart vaaarmt och strålande sol varje dag. Idag har jag kanske sammanlagt varit ute en halvtimma just för att det är så varmt, var tvungen att lägga mig och ta en lång siesta mitt på dagen med för att jag verkligen inte har någon energi just nu. Igår med, vi var ju och såg föreläsningen (vilken ingen av oss var särskilt imponerad av efteråt), därefter var vi på en mat och vinprovning (igen) och sen var vi på en pubrunda. Var alltså borta hela dagen,kvällen och en del av natten och i slutet så dag (natt) drömde jag om att ligga i min säng med mitt gosiga täcke. Haha, så kul var jag! Nu sitter jag iallafall med mitt gosiga täcke, en godispåse och en cola- och är väldigt nöjd. Ska alldeles strax sätta på en film och senare ikväll tror jag att Janne (en annan finsk) kommer över ett tag!


Inga kommentarer: