2013/04/14

Senaste dagarna

Heej!
Får försöka skriva ihop lite om vad jag gjort senaste dagarna  nu..annars blir de alldeles för mycket att skriva. Börjar från i onsdags, jag, Diamond, Claudia och hennes pojkvän Martin var hembjudna till en belgisk lärare på skolan. Han är blandannat lärare i vin så vi misstänkte väll lite att vi kommer bli bjudna på de, men också på väääärldens godaste mat OCH choklad! Hela kvällen var hur bra som helst, ärligt en av de bästa kvällarna någonsin. Han var bara så himla inspirerande med alla hans historier, och han jobbar med "slowfood" förutom som lärare, slowfood är motsatsen till fastfood, dvs att maten ska ta tid att laga och de ska vara en historia bakom de. Så gott om historier fick vi ;) Han bjöd oss också på is-vin, har ni någonsin hört de? Jag hade aldrig det iallfall, å de var de godaste asså! Iskallt, gult vin som var väldigt sött. Måste köpa med mig de hem tänkte jag..de vi testade var kinesiskt. Som efterrätt åt vi choklad, han hade med sig en fin-belgisk choklad och vi alla fick varsin bok där det stod om var och en av choklad-bitarna..kändes jättelyxigt haha. Kom iallafall hem runt 1 på natte, vääldigt glada och nöjda :)

Sen torsdag, fredag hade jag bara skola..men på fredags kvällen var jag och Jaana bjudna på födelsedagsfest av en finsk kille som bär här! Han hade hyrt en del av hotell Sheraton, där en utomhuspool och bar var. Och de var riktigt mysigt å sitta där, helt ljummet hela kvällen också. I lördags (igår) så gjorde vi inget speciellt på kvällen, hade det bara mys med en film. På dagen åt vi dim-sum (inlägget tidigare) tillsammans med vår Catonese-lärare, jag provade kyckling-fötter för första gången och de var precis som ja tänkte mig..grejen e att kineserna tar hela foten och lägger in i munnen, tuggar och spottar ut benen. Jag ville ju inte vara sämre så jag stoppar in den och börjar tugga..massa..så sjukt tuggig var den, helt seg och massa småben..klarade inte av mer än 3 tuggor innan ja diskret fick "torka mig runt munnen", dvs spotta ut foten. Haha men nu har ja provat iallfall å de var inte min grej!
Ikväll har vi ätit tacos, goott. Å idag var jag och diamond på en shoppingrunda, rätt misslckad dock eftersom jag inte hittade en enda liten grej, de enda ja köpte var mat och glass  ;-)

Urkass bild då de var mörkt..men! Får sån mat-flax lite då och då när jag har lust att prova något nytt..och kycklinggrillspett med jordnötssås har jag aldrig gjort själv så de gjorde jag igår. Och de blev gott! Har alltid tyckt att sånna maträtter verkar för avancerande..men egentligen är de ju jättelätt om man bara har lust :)

Dessa gossingar såg jag idag när jag var ute med Diamond..

Haha ser nästan lite drogad ut..

Åt glass vid ett mysigt torg :)

Från i fredags vid sheraton! 

Inga kommentarer: