2013/02/27

Onsdag

Heeej!
Har min stressigaste vecka hittils så därför har jag inte tagit tid till att blogga, är fortfarande en del av stressen kvar (presentation imorgon) men ja tänkte skriva en korts iallafall. Helgen var bra! I lördags så hade vi göra-egen-sushi-kväll här hos oss..å de var jäättegott å jättetrevligt, Diamond kom också med två tårtor som hon bakat. Sjukt gott! I söndags så minns jag inte ens vad vi gjorde..antagligen lite plugg, städ å sånt!

Nu idag hade jag min första "riktiga" presentation, och den gick helt okej tror jag..var ett grupparbete så var inte ensam där framme iallafall, ja tror de värsta med presentationerna här är att alla måste prata i en microfon. Och microfon har jag verkligen alltiiiid undvikt innan, men nu är ja lite illa tvungen. Men det var nog en av de seriösaste redovisningarna jag haft, vi började med att presentera en artikel som vi läst och den analys vi gjort...därefter skulle våra klasskompisar från oss frågor (ca 20 st på en drygt 10 sidor lång artikel..inte de lättaste att minnas precis allt) och läraren blev jättesur om vi inte hade ett svar på en gång. Och sen så repeterade han flera gånger för gruppen som var innan oss att han inte var imponerad, "I'm not happy, not happy". Kan ju säga att ja mer eller mindre darra hela jag när vår grupp skulle upp. Haha men de är så sjukt skönt att de är gjort nu. Jag har ju ytterligar 1 presentation imorgon men den känns inte lika farlig..

Sen så kommer Pappa, Bella å Kerstin imorgon! Känns så konstigt att sen se dom här i Kina, men de ska bli skoj. De ska stanna här i Macao till söndag och därefter åker de till Filippinerna ett par dagar, sen nästa helg så joinar jag dem i Hong Kong igen! På lördag har vi förresten "I ball" så då ska man klä upp sig till tårna! Dock har nästan ingen av utbytesstudenterna med sig någon finare klädsel så de flesta kommer nog ha ganska vanligt...har hittat en klänning som känns lite "formellare" som jag tror jag ska iallafall.

Mmm, sushi och tårta (och cola, dricker de lite väll mkt här)..bästa kombon!


Haha kanske inte ser så mumsigt ut..men var bara tvungen att visa hur stora portionerna jämnt är här. Man äter för två, oftast brukar folk ta med sig take-away boxar hem men hittils har jag kunnat få ner allt. Dock inte idag, tog fried noodle with terryaki sauce tror jag de hette..å fick hur mycket som helst, middagen fixad iaf :) 



Haha alla ser muntra ut, men vi var bara så fokuserade på att äta..vrålhungriga! 



Inga kommentarer: