2013/02/07

7 februari

Heeej! :)
Snart helg igen, så skönt...sen har vi lov hela nästa vecka också vilket gör det ännu bättre med fredag imorgon! Så kul att de har lov här, eller kul..skönt! Men nästa vecka är det pågrund av att de firar kinesiska nyåret hela veckan..i början hade ja tänkt hänga med de danska tjejerna ja delar lägenhet med till Filippinerna, men jag ändrade planerna lite så nu åker jag tillsammans med ett gäng andra till Hong Kong i 2 nätter och 3 dagar! Kommer antagligen vara sjuuukt mycket folk där men de ska bli skitskoj ändå! Behöver verkligen shoppa lite basic grejer i min storlek på forever 21 å H&M, haha, även om ja lova mej själv att inte gå in på H&M när jag är här..men va gör man annars när de inte finns några skor som passar i andra affärer?  Annars så var vi på ett dinner-party igår, de var en portugisisk kille som bor här (många portugiser här pga att Macao var en portgusisk koloni för inte så längesedan..) som jobbar som kock, å han bjöd hem oss på middag. Och det var middag för flera veckor framåt kan jag säga haha..maten tog aaldrig slut, å de var så sjukt gott så ja bara passa på att äta och äta..magen e inte så glad för de idag kan ja säga men de e struntsamma! Efter det så gick de flesta ut, men jag har lektioner från 8.30-18.00 på torsdagar så jag skippade de..gick ut förra veckan å nog aldrig varit så trött å nära på att somna i skolan. Iallafall så var de en kinesisk tjej som hängde med mej hem, och hon ville att vi skulle vara lite "galna" haha så vi gick över bron mellan taipa och macao hela vägen mitt i natten. Eller kanske inte mitt men 1 var nog den nog iallafall..de var ia helt ljummet ute och helt knäpptyst så var ganska skönt. Somnade dock som en stock sen när jag kom hem! Imorgon har jag förresten signat upp för en "extra curriculum catonese for foreigners" kurs, vilket innebär att jag inte får några poäng för att ta den utan mest gör de för skojs skull. Känns nästan pinsamt om ja sklle komma hem tuan att ha lärt mej ett enda nytt ord på kinesiska (vilket ja hittils inte har..) så får försöka gå på denna kurs varje fredag. Jäääätteseg tid däremot, kl 19.00-20.30. Så om ni någonsin undrar va för kul ja har för mej på en fredagskväll...så vet ni ;)

Ha ha roligaste igår förresten..under middagen så säger plötsligt Jalena (en av kineserna som bor här), - Alicia, jag vet att alla kines-killar skulle gilla dig. Haha ja frågar varför å då svarar hon att de älskar tjejer med stor aptit, precis som mig. Hahah...tack? eller?

Bron vi traska over...

Var i ett omrande haromdagen med massa affarer och restauranger..plotsligt kommer vi till denna langa ko av kineser!

Danska Karen

Tydligen var det ett koreanskt popband som skulle komma vilken minut som helst..o da kom ja pa att Bella hade berattat de for mig nagra dagar innan!

Lite blandade bilder..men tornet ni ser heter Macao tower och om ja minns ratt sa ar det varldens hogsta bungyjump torn..vi sag nar nagra hoppade o de ser sa sjuukt laskigt ut..ett avsnitt av top modell spelades ocksa in har forra sasongen!

Ja o Jalena pavag over bron!

haha craaazy fan

1 kommentar:

korv sa...

hahaha så de första du ska säga till kkinesiska killar är att att du har stor aptit??;)