2011/07/13

Flyga drake

Satte på en film alldeles nyss men kom på att jag kommer vara alldeles för trött för att hålla mig vaken. Flyga drake tänkte jag iallfall se. Om ni minns för några månadersen så utnämnde jag "Tusen strålande solar" till den bästa bok jag någonsin läst å nu har jag läst en ny bok som var ännu bättre! Flyga drake är egentligen första boken i "serien" så egentligen borde jag nog utnämna bästa författarn istället då han skrivit båda böckerna. SKIT BRA e dem iallfall, riktigt sådär fina å smarta å lärorika å känsliga..haha.


För att berätta lite snabbt så handlar Flyga drake om två pojkar med olika rank i samhället, de är bästisar men den ena pojken är tjänare till den andra. Å genom boken får man följa han ena pojkens version på allt tills han blir vuxen, bor i Amerika men åker tillbaka till Kabul (tror det är i afghanistan? där han kom ifrån iaf) efter många år för att få reda på vad som hänt med hans vän och bli fri från hans samvete. Riktigt svårt att sammanfatta bra å kort men något såntdär iallfall handlar den om! :)

Nu somnar ja strax..godnatt

Inga kommentarer: