2010/09/06

6 sept

Heejjj! (tänkte börjat med goddag på spanska men har glömt av hur tusan de stavas??:P buenas dias?:S)

Dagen har varit kort, men ändå lång. Började 8 imorse, kom till skola och var lite småsur för att ja har 3 timmar håltimma efteer spanskan..menmen. När jag kom dit meddelar en annan lärare att sp-läraren är sjuk, sjuk????!! Åå va irreterad jag blev, de borde införa något system så att det automatiskt skickas ett sms till varje elev, inte så kul att komma till skolan när man kunde sovit i 4 timmar till. Så ja, 4 timmar håltimma blev det då så jag åkte hem till kära lilla mormor, åt lyxlunch där med efterätt, glass med jordgubbar, så ja klara den håltimman rätt bra ändå ;) Eftersom jag stod ut hela dagen, haha, så var ja tvungen att belöna mej med måndagsgodis efter skolan..så himla smaskens men tyvärr e allt slut nu. Nu blir de allmänt slapp, ska se klart på filmen When Sally met Harry som jag började se på häromagen…verkar rätt okej men förstår inte hur rastlös ja har blivit, klarar inte av att se på en hel film utan att ta massa pauser, inte ens ett tv-program på 1 timma klarar jag av att kolla på. Tror svensk-tv-abstinensen i Spanien har satt sina spår… Om lisette/domiique/lena läser detta så kan ni väll berätta hur första dagen i skolan var? :D Verkar de nya människorna kul , gav ni en stor bamsekram till ann , blev det slemmig fisk till lunch osv…? jaja, MOVIETIME :) Ciaaooo å här får ni en läskande bild på skola i spaniens beröma mat, va sägs om korvköttbullar med tomatsås?

miramar 001

Inga kommentarer: