2009/12/02

HEJHEJ HOPP
Sitter i skola nu, precis slutat sista lektionen för dagen, Mediekommunikation. Håller just nu på och skriver i dagboksform hur det är i Spanien som gäststudent, muy divertido , nej inte direkt men ändå helt okaaj. Ikväll ska ja hänga med värdfamiljen på ett kalas för min "mammas" bro som fyller år, blir antagligen tårta!! yeey me gusta mucho. Annars så har jag matte imon, å kanske får tbx matte-provetö. Å, ja e nervous, fast de e väll alltid så att det är matten jag är mest nervös för. Känner att om jag får g så e de ju ändå bra, eller..? :p Bajshejdå nu ska ja ha tråkigt lite till medans ja väntar på att nora ska bli klar m svenska upgift :D

Update: Håller på med min historia-uppgift nu, handlar om nunnor kloster...hittade detta:
"I Sverige har det blivit allt vanligare att man åker på "retreat" som ett led i sitt andliga sökande.Det finns inga som helst krav på någon religiös övertygelse eller plikt att delta i ceremonier när man bor på kloster. Bönestunderna står öppna för vem som vill. Systrarna kommer att be för dig och din familj - det gör de för alla sina gäster. Så länge du är öppen för att det är ett kloster du besöker, och har respekt för systrarna och deras liv, är du välkommen. Priserna varierar en hel del, från 100 kronor per säng och natt, plus mat, till 700 kronor för en helg. Ring och fråga hos dem du är intresserad av." Hahaha, lät inte de skitkul? Billigt var de ju endå också med 100kr natten! Någon som är på?

Inga kommentarer: